Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Υπάρχει ευτυχία;

Εσύ δεν είσαι εσύ αλλά οι ταυτίσεις σου.
Και δεν υπάρχει το "εσύ και το εγώ"  επειδή κάθε "εσύ και εγώ" είναι προϊόν της  "συμβολοποίησης".
Η είσοδος στο συμβολικό κόσμο , τον κόσμο δηλαδή των λέξεων , γίνεται κατά το οιδιπόδειο στάδιο , της ηλικίας των 4-5 ετών.
Έρχεται ο πατέρας δηλαδή
και σου λέει, να μην  επιθυμείς να είσαι η επιθυμία της μητέρας σου, ο συμβολικός φαλλός, αλλά θα είσαι αυτός που έχει το φαλλό, όπως τον έχω εγώ! 
Με άλλα λόγια δε θα ξανακοιμηθείς με τη μητέρα σου και θα πάψεις να ταυτίζεσαι μαζί της ναρκισσιστικά (έχω την ψευδαίσθηση του ενιαίου  σώματός μου επειδή βλέπω το σώμα της μητέρας μου ,αλλιώς είμαι ένα διαμελισμένο ασυντόνιστο σώμα).
Αν η μητέρα βοηθήσει και αποδεχτεί το νόμο του πατέρα (αλλιώς το όνομα του Πατέρα), το παιδί θα μιλήσει, και κάθε επιθυμία θα εκφράζεται μέσα από τη λέξη.
 Όμως η λέξη είναι σύμβολο που ποτέ δεν μπορεί να ικανοποιήσει την  επιθυμία ,διότι προέρχεται από  δομικά σύνολα εννοιών , που αδυνατούν να την εκπροσωπήσουν ,λόγω της εξ ορισμού συμβολικής  αδυναμότητας (πόση επιθυμία να συμπυκνώσει μία λέξη;)
Αν ζητάς, μέσω των λέξεων, από κάποιον ένα ποτήρι νερό, πια ανάγκη συμπυκνώνει η συμβολοποίηση:  Της δίψας ή της αγάπης;
Χαμένοι λοιπόν στην αναπαραστατική αλυσίδα των λέξεων παθαίνουμε συνεχείς αλλοτριώσεις και φεύγουμε από τη αλήθεια μας .
Η αλήθεια βρίσκεται στο επίπεδο το ζωικό , ενώ ο συμβολικός κόσμος είναι η εξανθρώπιση, ο πολιτισμός, δυστυχώς και η κατάρα μας.
Πως λοιπόν χαμένοι σε αναπαραστάσεις λεκτικές και εικονικές θα αισθανθούμε την απόλαυση -ευτυχία;
Θα σας πω εγώ: Είναι απλά αδύνατο! Διότι όπως είπα λείπουν τα σύμβολα! Αυτό που μπορούμε να αισθανθούμε είναι μερική ηδονή σε τόπους σώματος, η απόλαυση - ευτυχία, συν της άλλης, προϋποθέτει την πρωταρχική αιμομικτική πράξη, με τη μητέρα σύμβολο, δηλαδή το μυθικό πρόσωπο ή αλλιώς την ένωση με το θείο, εκ των πραγμάτων αδύνατη πράξη  για τους λόγους που αναλύσαμε.
Και τι θα κάνεις τώρα άνθρωπε;  που έμαθες την αλήθεια;
Τίποτε! Θα την αρνηθείς από άμυνα . Σε ποιον παράδεισο θα πας σήμερα;

2 σχόλια:

  1. τσου ρε Λακηηηη!! απ΄το ΜπρακατσουΛακη!!!!
    Ευτυχία υπάρχει....άλλα με τόσα σύμβολα πως να μην την χάσεις???
    άντε και ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ!!!!!
    (στην ευτυχία σου που χάνεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή